close

 

 

Daughter "Mothers"中文歌詞

母親

Therese Xuan翻譯 

有翻譯錯誤歡迎指教!

 

You will grow all you need to grow inside my spine

你將會成長,在我的支持下長大

And then take what you need to take, 

what's yours is mine

我的全部都是你的,從我身上取得你想要的

And then just give all you want of it to some new thing

我給予你所有你的需要

I'll stay here, the provider of that constant sting they call love

我將在這裡__身為一個持續供給者

They call love

刺痛的苦楚人們稱作「愛」

 

You will drain all you need to drain out of me

我將因你消耗殆盡

All the colors have washed away, no more rosy sheen

像沖刷掉所有顏色,不再有紅潤的光澤

Not just a pale isolated shallow water place

Oh what a place I call myself

I call myself

像被有著比淺水更深的區域隔絕 我呼喚我自己

Oh love all you need to love before it goes

愛你所愛的,在他們(孩子)離開你之前

When your face becomes a stranger's I don't know

當我們漸漸疏離,你的面貌陌生的像一個我不認識的人

You will never remember who I was to you

你將永遠忘了我是誰

Carried in the womb

曾懷著你十個月⋯

I'm called mother

I'm called mother

我叫母親

They're called home

They're called home

They're called

They're called

Mothers

Mothers

他們是我們的依歸

他們稱作母親

 

*

Give all you need to give

得到的付出應該要回報的

And sometimes they won't take what they need to take

即使他們需要有時候他們不會接受

The strangest chemical reaction

Inside of her brain, no she's not the same

陌生的化學反應在她的腦海裏發生,她不一樣了

No she's not the same

No she's not the same

她不再是以前的母親。

 

#-----------

  

後半段是孩子的視角

這首歌應該是普遍社會家庭現象,

母親無怨無悔的為孩子付出,

深怕孩子長大後忘了自己

但最後母親年老的時候卻是母親忘了孩子

Not to disappear 專輯真的百聽不膩

覺得下次可以挑戰其他歌手的歌🙈

 

 

***not to disappear

其他歌曲翻譯連結直接點:

New Ways

To Belong

fossa

 

***更多文章...

喜歡嚕嚕米! 北歐景點這裡

你是復古迷嗎? 看穿搭這裡

懶人一定要網購! 網路古著店嚴選 這裡

arrow
arrow

    幸村 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()