close

Daughter-The-Wild-Youth.jpg  

"love"

Elena Tonra

I can't forget it, though I've tried
我無法忘記這一切,儘管我嘗試了許多次
I know you regret it, love,
我知道你對我感到抱歉
You told me so many times.
你告訴我好多次了...
But I still wonder,
但我仍想知道的是
Why...
You left with her
And left me behind
為何選擇她離開,卻留下我

Take your hands off him XUAN29999

妳不該干涉他

'cause he's the only one that I 

Have ever loved
因為他是我唯一的愛,最真摯的愛
And please don't find her skin
請不要找她
When you turn the lights out
當你熄燈時入睡時

I can't erase it
From my mind
我消除不了那些記憶
I just replay it, over,
Think of it all the time.
回憶只是一再重複播放著
But I don't want to imagine
我試著不去想像
Words you spoke to her that night.
那天晚上你和她說多少溫柔話語
Naked bodies look like porcelain,
赤裸的身像潔白瓷器
You both knew I'd be bleeding inside....
你們倆都知道,那個受傷最深的人是我...

Ooh [x2] Ah [x5]

Did she make your heart beat faster than I could?
她能讓你心跳速度快於我的嗎?
Did she give you what you hoped for?
她是你所希望的樣子嗎?
Oh, nights of loveless love, I hope it made you feel good,
噢,沒有絲毫愛的夜晚,我希望你能稍稍感到些快樂
Knowing how much I adored you. [x2]
了解我是多麼愛慕你

 

 

LOVE 馬上聽!

 

------------ 最 愛 的 歌 詞 ...

呼~~~第一首是自己翻的歌啊(好感動啊 

想開始翻譯歌詞的原因是...

daughter的歌詞網路上不好找中文翻譯

有翻的都是still,youth...但又很喜歡這首歌的這句:

But I still wonder,
Why...
You left with her
And left me behind

Take your hands off him
'cause he's the only one that I 
Have ever loved

所以開始認真的找了其他歌詞翻翻看~ 

自己翻譯的可能有些錯誤

發現錯誤歡迎指教~~

 

***其他歌曲翻譯

連結直接點:

New Ways

To Belong

fossa

Amsterdam

----------------

音樂抽抽熱 耳朵質感大爆炸~~

消暑歌單

荒島歌單

幸福歌單

小狐狸樂團

 

更多文章:

Lana del rey 歌詞解析點 這裡

喜歡嚕嚕米! 北歐景點這裡

你是復古迷嗎? 看穿搭這裡

懶人一定要網購! 網路古著店嚴選 這裡

私藏不藏私 捷運站文青店食記快看 這裡

arrow
arrow
    文章標籤
    daughter Elena Tonra love
    全站熱搜

    幸村 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()